Gonio IS300 + T

Šioje skiltyje pristatysime savo automobilius
Gonis
Klubo narys
Posts: 73
Joined: 2017 Jan 15 20:38
lexus automobilis: IS300

Re: Gonio IS300

Post by Gonis » 2018 Jun 01 15:44

Dėkoju. :)
Su LSD istorija tokia:
-nupirktas mk3 supra diffas su clutch plate LSD
-permestas diffas ant IS300 housingo
-išbandytas gatvėje ir nusivilta jo veikimu
-pakeista atgal į open diffą
-pasiskaityta internete belenkiek bandžiusių supros LSD ir visi sako tą patį - jie iš gamyklos tokie, juos reikia papildomai įveržti
-surastas kit'as kuris skirtas būtent šiai bėdai išspręsti

Dabar teliko sudėt tą kit'ą ant nuimto diffo ir bent jau pamatuot kiek pakilo 'clutch break torque' :)



Gonis
Klubo narys
Posts: 73
Joined: 2017 Jan 15 20:38
lexus automobilis: IS300

Re: Gonio IS300

Post by Gonis » 2018 Nov 04 23:16

Šiltasis sezonas kaip ir pasibaigė, tai dar viena apžvalga:

-Kažkiek aprinktas variklio skyrius. Estetikos nėra, bet nebėra palaidų laidų ar besitrinančių žarnų.
Image

-TA apžiūros proga prisegtos visos nereikalingos plastmasės ir kiti šūdai, kad "atrodytų padoriau". Ir taip gimė pirmasis IS300 su dviguba oro paėmimo sistema. :D
Image

-Šūdinas audinės IACV (2 wire) pakeistas mažiau šūdinu BMW IACV (3 wire)

-Atnaujinti priekiniai stabdžiai. Diskai TRW, kaladės EBC red stuff. Kaladės kaip ir ok, bet kitam kartui bandysiu yellow stuff, nes šitos perkaista greičiau nei tikėjausi.
Image
Image

-Suinstaliuotas Weir performance LSD grip kit'as. Tik surinkus diffo praslydimo riba gavosi apie 145Nm, kas skaitosi visai neblogai.
Image
Image
Image

Tačiau pasivažinėjus mėnesiuką kitą pastebėta, kad LSD vėl atsileidinėja pamažu, o praėjus dar mėnesiui vėl patapo open difu... Dabar planas žiemai įsidėti virintą IS200 difą, o pavasarį pritaikyt BMW 330CI vidutinį difa (dėl tinkamesnio perdavimo ir su perspektyva į gerą BMW'o LSD)

-BMW sklendė pakeista į kinišką 80mm. Realiai dėl dviejų priežasčių: 1) su BMW sklende nebelieka vietos intake nuvedimui į apačią, o kiniška prisisuka be jokių adapterių ir išlošiu kokius 6cm vietos. 2) BMW sklendės hibridu gavosi durnas veikimas - pedalas minkštas ir kamštyje judant buvo komplikuota dozuot orą.

-Na ir dabar paverkimas apie tai kaip nėra kokių ratų pirkt. Svajonėse buvo idėja atsiseikėti didesnę sumą ir imti kažką rimtesnio. Vienu metu beveik buvau nusprendęs imti parduodamus CR-Kai, tačiau galvoje buvo per daug klaustukų. Kadangi man ratai turi būti su tokia padanga kokia ir priklauso tam pločiui, tai ratų išmatavimai pasidarė jautrus dalykas. Tie CR-Kai buvo R17 9j ET38. Gale kaip ir uoga būtų su minimaliu arkos kanto užlenkimu, tačiau priekyje liūdnoka situacija. Kiek internetuose žiūrėjau, tai be galingo sparno valcavimo nebūčiau apsiėjęs. Būtų priekyje bent 8.5j ar ET'as per 5-10 mažiau piktas tai dar būtų viskas gal ir sulindę. Teko spjaut į tokį variantą.
O kadangi žieminės padangos jau buvo visai prie pabaigos teko ratų paiešką paskubinti ir nusileisti ant žemės su savo svajonėmis. Permetus facebooką pastebėti pagyvenę bet nebrangųs RX8 ratai. Nieko ypatingo, tačiau gana lengvi (10kg) ir neblogų išmatavimų ratai (R18x8), tik ET gana gay (50). Nupirkus pradėta megėjiška jų restauracija.
Image
Image
Na ir po nemažai sluoksnių grunto bei šveitimo gavosi kažkas į tą pusę:
Image
Image
Tik dabar galima man duot pliauską už tai ką sakiau, nes padangas uždėjau visgi gandonines... :roll: O taip gavosi, nes labai norėjau pasibandyti Michellin Pilot Sport seriją, o žinoma tokia serija įkandama tiktais naudota, o čia pasirinkimas nėra didelis. Nors taikiausi į 235 plotį, tačiau dėl mažokos pasiūlos priekyje sudėtos 215/40, o gale 225/45 gumos. Na bet buvo verta, nes čia tikrai geriausios daily padangos kokias esu turėjęs. Sausas sukibimas tikrai geras, tačiau labiausiai nustebino važiavimas lietuje - tiesiog kartais būdavo sunku patikėt, kad mašina neslysta (ir stabdymo kelias tikrai nustebino). Vienintelis jų trūkumas (nežiūrint į kainą) tai minkštoki bortai, kas jaučiasi aštriau keičiant kryptį.
Dabar užsidėjus žiemines (Michellin X-ice) buvo priešingas šokas kai pamačiau kaip jos nekimba su sausa ir šlapia danga. :D

-Taip pat nuotraukose matyti, jog ir koilai susidėjo. Nors pradžioje kiek nerimavau dėl to, jog jų spring rate buvo didžiausias kokį siūlo BC, tačiau susidėjus abejonės dingo. Kas dienai pats tas, o šėrimui vistiek per minkštos (galbūt čia jau padėtų storesni stabilizatoriai). Aišku šūdinu keliu važiuoti nėra smagu su jais, tačiau kai danga +- padori tai vienas malonumas.

-Taip pat priekyje susidėjo beveik pilnas poly (išskyrus tuos kur išvirtimas reguliuojasi, nes nu niekaip atsukt neina... o jie ir gamykliniai pasirodo labai kieti). Įspūdžiai teigiami, daug aštresnis vairas, mažiau plaukiojimo. Tačiau jau per gulinčius švelniai pravažiuot nebesigauna. :)

-Nors sakiau, kad gal nieko nedarysiu dėl dėžės barškėjimo, bet iš vieno protingo Lexusisto gavus brėžinukus pagamintas adapteris BMW smagračiui ir kelio atgal nebebuvo.
Image
Čia matosi ir dar vienas geras modas.
Image
Image
Image
Image
-Norėčiau padėkot Einiui (jei čia lankosi) už teisingą brėžinį ir FineCut https://www.facebook.com/FineCutParts/ už labai kokybiškus gaminius!
Nors adapteris yra 4cm storio ir sudėjus su tuo gigantišku smagračiu atrodo grėsmingai...
Image
...bet viskas taip gražiai suėjo be jokių laisvumų, kad buvau gana užtikrintas, jog nebus jokių mušimų ir nenuplėš man niekas kojų ties tais milžiniškais 2JZ apsisukimais (6.5k...)

Tuo pačiu dėžės nuėmimu norėjau pasikeist jau gausiai myžantį galinį salniką. Nors jį buvau keitęs, bet matyt taivanio gamybos salnikai verti tik įmetimo į krosnį. Pradžioje planas buvo imti OEM ir nesukti galvos, bet išgirdus kainą kažkaip pradėjau mąstyt kitaip (~85eu). Pasiklausinėjus poros rimtesnių dėdžių sužinota, jog jiems VictorReinz produkcija puikiai šioje vietoje padėjo. Nuvažiavus į Eoltą gautas toks salnikas už 10eu. Ir tada pamačiau kodėl jis veikia - o gi todėl, kad jis gaminamas 2mm siauresnis už originalą ir tiesiog atsistoją ant kitos alkūninio vietos (kur nėra išgraužtas griovelis).
Dar susipirkus naują išmynimo guolį, bei sankabos šakutės šarnyriuką darbai pradėti.
Image
Image
Image
Image
Image
Na ir surinkus viską - bingo! Barškesiai dingo, sankaba jungiasi švelniau, 6 pavara įkalnėn lengviau važiuoja. O ir nesijaučia, kad smagratis labai pasunkėjo (pats JZ alkūninis mazgas yra tiek sunkus, kad nelabai groja matyt tie papildomi 10kg ant alkūninio).

-Taip pat vienoje nuotraukoje buvo galima pamatyt dar vieną gerą moduką - shortshifter. Žinoma jis BMW skirtas, bet kadangi dėžė BMW tai... :D
Iš kažkokios metalinės spintos durų pasidaryta plokštė kuri prisisuka į gamyklines skyles kėbule ir turi naujus tvirtinimus shifteriui. O tada lieka smagioji dalis - susireguliuoti shifterį taip, kad viskas būtų ir patogu ir gerai veiktų. O čia buvo reikalų, nes iš pirmo karto dariau žiūrėdamas į patoguma, bet gavosi, jog pavaros jungiasi įstrižai. Tai teko pakeisti shifterio poziciją į mažiau patogią ir vėl pervirint šakutę. Ir finale gavosi ir visai gerai ir visai patogiai. O modu džiaugiuos labai. Labai smagiai pavaras mėtantis dalykas.
Image
Image

-Prasidėjus šalčiams prisimintos pernai žiemos bezdalų problemos - dujų persijungimas trunka apie 2min, per kurias nuo "nedirba nei vienas cilindras" po vieną vis įsijungia kiekvienas. Taigi pakeisti purkštukai į HANA B tipo. Dabar įsijungia iškarto, net trauka pagerėjo. Tik žinoma teko gerokai pasiknist kad susireguliuot mišinius iš naujo, nes dujinis kompas yra šūdo krūva - kas 30sec kala disconnect'ą, o ir šiaip nepareguliuosi visko ten ko norisi. Atsibodo šita nesamonė ir mesiu ją velniop, o dujas paleisiu nuo to pačio standalone EMU kompo.

-Taip pat atsiminta kita standartinė lexusų bėda - užsikimšęs salono pečiukas. Susiveiktas el. vandens siurblys iš kažkokios audinės ir pasidarytas šioks toks pėčiuko plovimo aparatas.
Image
Kadangi kažkur internete radau foto su prapjautu tokiu radiatorium ir pamačiau kas ten viduj darosi supratau, jog tam reikės kažko rimtesnio. Pradžioj ploviau su 646 skiedikliu, po to su saliarka, o finale su viskuo kas liko garaže. Kažko labai baisaus nepastebėjau išplaunant, bet išleistas skystis buvo gerokai tamsesnis. Gal reikės dar profilaktiškai su kokia citrinos rūgštim praskalbt ar kokia specialia tam skirta chemija.

-Na o dabar šiek tiek vaizdelių.
Vidurvasarį suvažiuota slalomėly. Nors koilai jau ir buvo sudėti, bet ratų dar neturėjau, tai teko su kiniškom žieminėm lėkt... :D
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Bu8EpdmCUVE&t=1s[/youtube]
Na o sezonui pasibaigiant suvažiuota kitame, bet šičia nors ir su padangomis, bet jau koilų neturėjau sudėjęs.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=UEjR_Cs ... e=youtu.be[/youtube]
Pastebėjimai tokie, kad šita daržinė sunki (duhhh...), o dėl to stabdžiai yra silpnoki. Taip pat tas tingus padla vardu Juozas yra linkęs pakaisti.

Ir dar keletas vaizdų su kiek aukštesnės klasės įranga:
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Na ir planai planeliai žiemai:

-Turbūt brangiausias ir daugiausiai reikalų turėsiantis - viso vamzdyno gamyba: custom išmetimo kolektorius, downpipe, 76mm išmetimas, intercoolerio vamzdynas ir pan.
-Prisitaikyt BMW diffą.
-Dujų pajungimas ant EMU.
-Galvos remontas ir surinkimas su storesne tarpine.
-Na ir pasistengt kažkaip ant pavasario išvažiuot bent jau su low boostu, kad būtų galima gaudyt bug'us kol paruošiu visa kita didesniam slėgiui.



User avatar
Edga
Moderator
Posts: 990
Joined: 2013 May 10 12:22
lexus automobilis: GS300 98
Location: Kaunas

Re: Gonio IS300

Post by Edga » 2018 Nov 08 21:12

Pagarba už projektą ir už tai kad nepatingėjai pasidalint savo patirtim! :)
Twin cam, twin intake, bi-fuel :DDD
Dėl salnikų klausimas. Ant veleno buvo griovelis pasidaręs? Jautėsi kad sukietėję tie Taivanio gamybos? Kur juos pirkai?
Aš saviškiam GS300 keičiau visus 3 priekinius profilaktiškai diržo keitimo metu. Iš liro pirkau, pigūs jie labai. Bijau dabar ar nepradės leist. Šiaip originalūs tokie vos vos pakietėję buvo, bet meistras kur keitė sakė dar čia lb neblogi. Jau liro įkištom blueprint tarpinėm nusivyliau lb, šūdų krūva, po pusės metų per viršutinį dangtelį leist pradėjo, ir baisiai...



Gonis
Klubo narys
Posts: 73
Joined: 2017 Jan 15 20:38
lexus automobilis: IS300

Re: Gonio IS300

Post by Gonis » 2018 Nov 09 13:13

Griovelis buvo, bet čia normalu po tiek metų. Dažniausiai jei geras salnikas tai jis prisidirba prie to griovelio ir neleidžia tepalo. Kai išėmiau tą taivanio salniką (pirktą Liro), tai buvau nustebęs, kad jis sutrūkinėjo ir pradėjo luptis gabalais ties kontaktine vieta (nors pati guma sukietėjusi nebuvo).
Šiaip Liro pagal standartą siūlo visokį pigų šlamštą, bet jei pardavėjas nusiteikęs būna netingi paieškot kitų gamintojų. Pamenu gerai paieškojus surado Corteco gamintojo salniką (gamintojas dažnai pasitaikantis tarp OEM dalių) už 10eu, bet pasikliovęs atsiliepimais ėmiau Reinz gamintojo.
Su senais salnikais ir tarpinėm yra gan paprasta - jei neleidžia, geriau ir neliest jų. O jei leidžia, ieškoti OEM - jei čia ne opcija tai kažkokio rimtesnio gamintojo dairytis.
Dangtelio tarpines buvau sudėjęs iš Liro, tai leido tepalą labiau nei senos. Tada sudėjau OEM ir iki dabar sausa viskas. :) Bet girdėjau iš tų pačių dėdžių, kad Reinz tarpinės irgi gerai laiko.



User avatar
Dovke
Klubo narys
Posts: 1075
Joined: 2012 Jul 03 12:19
lexus automobilis: Miata
Location: Kaunas

Re: Gonio IS300

Post by Dovke » 2018 Nov 12 13:29

Prisidėsiu prie liaupsių, viskas labai labai gerai. Keletą FIneCut žaislų turiu ir savo miatoje, visiems rekomenduoju ;)
Nežinau iš kur tu, Vilniaus ar kauno, bet dėl išmetimo gamybos vertėtų apsilankyti Kaune pas Legendinis Custom, turėtum rasti facebooke :) pats ten irgi dariausi, krikščioniška kaina ir labai sukalbamas ir suprantantis ko nori žmogus. Dar pasikartosiu, kad nuveikti darbai visapusiškai super, bet taip pat įpilsiu ir šiektiek mazuto - išorės išvaizda tai ajajai :(

Beje, kalbant apie liro - atsiliepimai ir mano nekokie. Jau n metų visiems savo japonams viską randu su gerom kainom ir mldc kolektyvu raudondvario pl. Tekstaroj, jau jie mane ten įsiminę su pirmais žodžiais "mazda mx5 dutūkstantųjų..." :D

P.S. Turiu gal tau tinkamus ratus: SSR GP-theta 9/10Jr17 ~et42



Gonis
Klubo narys
Posts: 73
Joined: 2017 Jan 15 20:38
lexus automobilis: IS300

Re: Gonio IS300

Post by Gonis » 2018 Nov 12 22:51

Jooo, pas mane su visais projektais braižas toks pats - viskas į performanc'ą, o pažiūrėt nėra į ką. :D Bet su šituo kėbulu nėra taip viskas gerai, kad norėtųsi palikt kalną pinigų jo tvarkymui ir dažymui. Gali būti pigiau ir logiškiau tiesiog persikraustyti į kitą sveikesnį kėbulą, kai šito techninė pusė bus +- įgyvendinta.
Dėl išmetimo kolektoriaus tereikėjo truputį paverkšlent čia ir tą pačią dieną pamačiau pirkti visai neblogą variantą :)
Pasirodo Lenkijoje būna neblogos produkcijos http://turboworks.pl/Exhaust-manifold-T ... EME-p10337
3mm sienelės storis skamba daug žadančiai. Tokį gamintis būtų brangiau tikrai.
Esu iš Vilniaus, tai pasiūlytas variantas nelabai patogus bus. :) Bet nupirkus koliką jau nuo turbos vamzdyną ir IC piping'ą gal rasiu kas padarys. :)

Ratai geri, bet per platūs mano siekiamam fitment'ui. Taip pat labiau dairausi į kažką be palangės, bet su concave. :)



Gonis
Klubo narys
Posts: 73
Joined: 2017 Jan 15 20:38
lexus automobilis: IS300

Re: Gonio IS300

Post by Gonis » 2019 Apr 25 00:45

Vėlgi kaip visad atėjo pavasaris, laikas išjudėt į gatves, o aš kaip durnius užsidarau į garažą. :D

Taigi, po praeito update metų galas nebuvo kažkuo ypatingas, tiesiog važiuota toliau ir atbeatinta žiema su smulkiais nuostoliais:
Visų pirma pasidarytas vienas geriausių modų žiemai - užvirintas is200 diffas
Image
Išties labai pakeitė mašinos valdymą, slydimas pasidarė belenkaip prognozuojamas ir labai kontroliuojamas. Vieninteliai minusai du: sukant posūkį be gazo arba su mažai jo mašina linkusi understeerint (dėl ko kaip matysit vos griovin neįlėkiau), o antras - tiesiog užknisantis wheelhop'as (ypač kai posūkyje yra asfalto sudūrimų, smulkių duobių)

Na ir toliau žiemos linksmybės:
Image
Image
Image

Ir pora fail'ų:
Kaip ir minėjau dėl kartais ištinkančio understeer'o ir protarpinio ledo posūkyje vos nepalaidojau mašinos griovin kur net traktorius nebūtų padėjęs.
Image
Image
Damage - atplyšo kadaise kažkieno tvarkytas slenkstis.
Po to kažkur Labanore radus labai linksmą, bet siaurą "rally stage" pasigautas neblogas akmuo.
Image
Keista kaip padanga atlaikė, nes smūgio būta stipraus.

Ir žiemai einant į pabaigą galvoje jau pradėjo suktis mintys ką čia nuveikus su mašina. Dėl labai migloto ir nenuspėjamo biudžeto pradžioje buvo atsisakyta išvis minties šiais metais pūstelti motorą. Po to nuspręsta imtis to, bet virintis viską pačiam. Dar vėliau pasikeitus biudžetui jau norėjau bent koliką pirkt, bet kaip tyčia to lenkiško nebebuvo vietoje ir jo tiekimas 3mėn - vėl grįžta prie home made koliko minties. Netikėtai padidėjus biudžetui pradėjo dar minčių suktis aplink patį variklį dėl vienos paprastos priežasties - esamas motoras jau švelniai tariant ėjo į pabaigą.
Prieš tai buvau nusipirkęs vieną atsarginį variklį kurį kaip ir planavau panaudot vietoj to vargšo, tačiau po kiek laiko geriau jį apžiūrėjęs pamačiau tų sumautų atbularankių šrotininkų bairius - jie sugebėjo jį numest ant žemės ir sulaužyt špyžinio bloko dalis:
Image
Image
O gaila, nes viduje motoras tikrai geros būklės buvo. Taigi teko ieškot kito bloko, o beieškant jo surastas ir nupirktas tiesiog dar vienas variklis. Jo būklė kiek prastesnė, tačiau perrinkimui tinkamas.
Pradžioje planavau tiesiog žiedus pasikeist, gumas ir tiek žinių, tačiau vat turėjo man suknietėt paklibint galvos vožtuvus ir sugalvot truputį kanalus pagražint...
Image
Image
Pradžioj dar naiviai sau sakiau, jog tik truputį gamyklinį broką palyginsiu, o finale praleidau belenkiek valandų šaltyje kaip durnius su drėle skaptuodamas.
Image
Image
Išmetimo kanalai dėl savo durnų formų turėjo nepasiekiamų vietų, todėl ten jų daug neplatinau, išskyrus ties vožtuvu. Kiek skaičiavau skerspjūvius vožtuvų ertmių ir runnerio, tai ties vožtuvais ir reikėjo labiausiai pridėt rankų.
O su įsiurbimo puse buvo jau daugiau veiksmo kaip matosi nuotraukose. Paskaičiavus skerspjūvius ten situacija jau labiau priešinga, tai aplink vožtuvus nuimta mažiau, tačiau pačiam runneryje nuo lubų nuimti kokie 3mm, nuo sienų gal po 1mm, o apačia neliesta beveik. Po šito pažiūrėjau, kad nebus kaip įsiurbimo kolike to paties padaryt, nes tiesiog ten nebus tiek mėsos jame, kad drožt tiek pat.
Nežinau ar šitas padės šitam kirviu tašytam motorui, bet sau pažadėjau daugiau niekados to nebedaryt, nes galima išprotėt tuos 24 kanalus tvarkant... :D

Lygiagrečiai šitam procesui pamažu susipirkinėjau dalis rebuild'ui:
King Racing indėklai, Hastings stumų žiedai, Victor reinz velenų riebokšliai, Supertech vožtuvų gumos, Victor Reinz GTE galvos tarpinė, toliau visokie dalykai kaip diržai, vandens pompa, įtempėjas ir pan.
Nuvežtos bloko dalys į Asvelą darbams ir tokie reikalai:
Image
Blokas visai geras, tik 30 um elipsė išdilusi, tai jis buvo nušlifuotas, išhoninguotas ir gerai išskalbtas.
Image
Su alkūniniu truputį kita istorija... Susidūriau su vienu iš inline6 variklių Achilo kulnu - dėl motoro ilgio linkusiu kraipytis alkūniniu.
Pradžioje nuvežiau jiems alkūninį iš to variklio kur sudaužytas blokas. Tai ties viduriu kreivumas 40 um, o ties škyvu net 120 um. Galvoju wtf, kokio velnio ten tiek daug. O tada prisimenu ką tie atgrubnagiai šrotiniai padarė su varikliu ir visi galai susirišo - greičiausiai kai krito motoras ant žemės, tai gerai kliuvo ir variklio škyvui...
Nuvežu jiems kitą alkūninį iš to nesudaužyto variklio - galai geri, bet ties viduriu jau 50 um. Opcijų šioje vietoje nedaug - jų ištiesinti neįmanoma. O problema yra tame, jog tepalinis tarpas yra irgi apie 50um, tai atlikus matematiką gaunam, kad ir centras ir kraštai vaikščios po 25um, o tai reiškia, jog tepalinis tarpas osciliuos 25-75 um ribose. Tai variantai lieka du - palikt kaip yra ir tikėtis, jog alkūninis neužkąs indėklų arba pirkt 25um didesnius indėklus ir turėt 50-100um tarpą, kas yra jau tikrai nemažai ir reikalautų tiršto tepalo (10W60), o tai nėra gerai viskam kitkam kai mašina yra naudojama kas dieną. Tai pasilikau prie pirmosios loterijos ir peržegnojęs palikau taip kaip yra.
Image
Pamatuoti visi indėklų tepaliniai tarpai - visi gražiai atsikartojantys 50um. Kiek didokas tarpas švaistikliams, tai turbūt teks visgi rinktis kažką tarp 5W40 ar 5W50 tepalų.
Image
Patikrinti visų žiedų raktų tarpai - 0.4-0.5mm. Telpa į normas, tačiau irgi kiek didesnėje pusėje. Reikės turėt omeny, jog gali pūst kiek labiau pro alsuoklius lauk tepalus.
Image
Permontuoti labai geros būklės stūmokliai ant storųjų non-vvti švaistiklių. Palyginimui kiek jie storesni:
Image
Kažkiek dėmesio skirta ir tepalo pompai
Image
Su dremeliu nuapvalinti aštrūs kampai, kad sumažinti kavitacinius efektus.
Image
Image
Image
Na ir su assembly lube viskas surinkta atgal. Tik varžtelius pakeičiau į neržaveikinius, o tai gamykliniai kažko tais nenorėjo prisiveržti iki gamyklinių 10Nm (persitempdavo)
Image

Į Asvelą nuvežta tą minėta galva. Buvo reiberiuoti vožtuvų lizdai, pakeistos gumos, nušlifuota bei gausiai išplauta. (Vožtuvus aš pats papoliravau)
Image
Na ir su trupučiu copper spray sealant bei naujomis galvos centruotėmis sujungti blokas su galva.
Image
Image
Ir prieitas kitas labai užknisantis momentas - vožtuvų reguliavimas. Kadangi reiberiuojant vožtuvų lizdus vožtuvai giliau atsisėda, tai visi vožtuvų tarpai gausiai sumažėja. Tai iš 3 galvų susirinkau krūvą plokštelių ir ilgai ilgai žaidžiau jas kaitaliodamas ir matuodamas kiek kur reikia šlifuot. Su įsiurbimu buvo liūdniau, nes nebuvo nei vienos plokštelės, kuri bent kažkokį tarpą paliktų, tai teko važiuoti į tanagrą pirkt ploniausių plokštelių vien tam, kad galėčiau pasimatuot kiek reikia šlifuot esamas. Na ir finale atrūšiavau visas plokšteles taip, kad būtų galima nušlifuot tris porcijas - 0.1, 0,2 ir 0,3mm (taip daug pigesnis pats šlifavimas).
Image
Tai su varikliu šiuo metu čia ir sustota.

Kadangi jau variklis pasistatė ant stendo, tai pasinaudojau proga pasigaminti išmetimo kolektorių.
Naudojau špyžines dalis nuo 1gen GS300. Su Finecut pagalba pagaminti flanšai ir ištekintos įvorės, kad susisuktų kaip gamykloje
Image
Image
Na ir kažkaip prisitvirtinus turbaką į vietą prasidėjo dar vienas džiaugsmas... Virinta iš 3mm storio juodo plieno vamzdžių (santechninių). Toks pasirinkimas pagrinde dėl to, kad buvo virinama kempu, tai tokie vamzdžiai daug geriau susivirina.
Image
Na ir pirmas etapas padarytas, turbakas jau kabo kaip priklauso.
Image
Image
Image
Dabar liko dar du dalykai - kažkaip sutalpint 76mm downpipe ir didžiulį išorinį wastegate į tą mažą tarpą...
Image
Priekyje irgi ne tai, kad daug vietos. Gali būti konfliktų tarp chargepipe, radiatoriaus žarnos ir generatoriaus.
Image
Na ir vėlgi priėjome vietą kurioje dabar ir sustota.

Nukrypimui nuo temos galiu pasidžiaugti, jog tie ratai apie kuriuos kažkada paverkiau visgi atsidūrė mano rankose.
Image
Work Emotion CR-KAI 17x9 et37. Tada jų nepirkau dėl to, kad bijojau, jog priekyje netilps, tačiau dabar kai kėbulas yra gerokai pavargęs ir man nebegaila arkas paprievartaut, tai pamėginsiu kažką išgimdyt. :D
Image
Gale situacija visai paprasta - turėtų nesunkiai tilpt su 255/40 ar 255/45 padanga.
Image
Priekyje kiek įdomiau... Reikės bandyt su valcuokliu gerokai paprievartaut arką, kad tilptų bent jau koks 245/40 gumis. Visa laimė, jog priekis lengviau valcuojasi. Tik dar verta paminėt, jog 9j su et 37 yra absoliutus kritinis fitmentas priekiui, nes tada tarp ratlankio ir stupicos lieka milimetro dalys (realiai korta vos telpa), tad jei padanga bus bent kiek platesnė už ratlankį greičiausiai ji trins stupicą :D

Na ir dar labiau nukrypimui dar kažkiek parodysiu progresą su side questu - bmw diffo montavimu.
Pasiėmiau atsarginį traversą su sudėjęs originalų diffą pasidariau "liniuotes"
Image
Na ir po belenkiek valandų naršimo googlej išsiaiškinta, jog labiausiai tilpt turėtų diffas nuo E34 plytos. Po dar nemažai laiko skirto to reto diffo paieškoms pagaliau buvo galima pažiūrėt kas gaunasi.
Image
Kaip ir telpa, bet kaip ir ne. Nors čia geriausias variantas ką galima pasirinkt iš bmw nenorint drakonint traverso, tačiau ir jis gana sunkiai telpa. Tačiau šito neišsigasta ir pradėta eiti toliau. Nuo galinio dangtelio nufrezavus 10mm (max ką galima nepradrožiant kiaurai) jau vaizdelis gražesnis.
Image
Belieka panaudot visas gamyklines vietas to diffo pakabinimui. Tačiau priekyje bus vienas niuansas - bmw diffas turi tvirtinimą tik viename šone, taigi traverse taip pat teks tvirtinti tik iš vienos pusės. Teoriškai priekinės pagalvės laiko tiesiog diffo svorį, o visą darbą atlieka galinės, tai gal viskas bus gerai.
Taip pat buvo niuansų kai reikėjo sugalvot kaip pritvirtinti kardaną su pusašiais. Po dar daugiau belenkiek laiko googlinimo surasta negarantuota informacija su tarpais tarp skylių bmw flanšų. Nueinu į garažą pamatuot tarpų lexus diffe ir ką jūs manot? o gi tinka! ir kardano ir pusašio!
Surasti man reikalingi flanšai ir ta informacija patikrinta praktiškai
Image
Image
Tai kaip matom viskas susisuka, tik vieninteliai skirtumai yra centravime. Lexus kardano centras 1mm mažesnis nei bmw, bet su FineCut pagalba bus nesunkiai išspręsta bėda. Pusašių flanšai išvis gaunasi be centravimo, tačiau čia jis nėra kritinis kaip kardane. Tačiau dėl šventos ramybės bus išcentruota ir čia.

Tai šiai dienai čia ir sustota. Kai kur laukiama dalių, kitur laukiama rankų. Tai netrukus bus antra ir turbūt trečia updat'o dalis. :)



User avatar
Belenkox
Naujokas
Posts: 16
Joined: 2012 Dec 27 11:39
lexus automobilis: GS 450h (ex IS 200)
Location: Vilnius

Re: Gonio IS300

Post by Belenkox » 2019 Jun 16 20:32

Oho :o Keep it up! Liaudis čia užsuka vis retesniais tarpais, bet laukiam naujienų! ;)


GS 450h MK3 fl
E320 CDI remap w211
IS 200

Gonis
Klubo narys
Posts: 73
Joined: 2017 Jan 15 20:38
lexus automobilis: IS300

Re: Gonio IS300

Post by Gonis » 2019 Jun 19 00:40

Dėkui, kad lankotės čia išvis. :D

Tai ta proga galima kalt antrą update. Visgi mašina jau važiuoja. Disclaimer! Viskas ką matote yra Beta versija, tad pagal idėją turėtų dar įgauti estetinę išvaizdą (bet aš gan tingus, tad garantijų nėra). Na tik kėbulas matyt liks koks yra, nes tiesiog neapsimoka jo tvarkyti.

Tęsiant tą vietą su vamzdynais:
Pakabinus turbaką buvo gana opi problema pasidaryt vamzdyną wastegat'ui. Kadangi turba twinscroll ir wastegate tik vienas, tai yra nerašytas reikalavimas nuo abiejų scroll'ų vamzdžius vest atskirai bent 15cm, kas šiuo atveju yra gana komplikuota, na bet nėra neįveikiama. Taip pat buvo vienas reikalavimas viską suvirinus turėt galimybę nušlifuot koliko plokštumas, o tas reiškė, kad wastegate vamzdynas turės būti dviejų dalių (kitaip neišsistatys ant šlifavimo staklių). Na ir gerokai pažaidus, pamatavus gavosi šioks toks gyvatynas.
Image
Image
Image

Tas diezinis flanšas yra gana kvescionuotinas, tačiau tuo metu nebuvo imanoma rast 40mm v-band už žmonišką kainą. Jei leakins, nebus bėda pervirint. Taip pat kita vieta ant klaustuko - kolektorių sandarumas su virintu gyvatynu. Kadangi flanšus gaminausi plokščius, o gamykliškai iš abiejų pusių yra lizdai žiedinei tarpinei, tai šiuo atveju yra bėda rasti tinkamo storio ir diametro žiedukus, kad viskas sandariai užsispaustų. Kolkas išdrakoninau diezinius storesnius žiedukus ir susukau taip. Žiūrėsim kaip laikys prie boost'o.

Toliau viską pakabinus į mašiną buvo pavirintas downpipe:
Image
Image

Kadangi vietos yra ne per daugiausia, tai reikėjo viską gerai apgalvot, kad suvirinti dalykai lengvai nusiardytų, tai downpipe gavosi su dviem flanšais apačioje. Nežinau vėlgi kaip tai įtakos jo bendrą standumą ir sandarumą, bet paliksiu šitą klausimą ateities sau.
Taip pat matom, jog šitas santechnikos stebuklas labai interferuoja su nemažai dalykų: reikėjo perdarinėt apatinė pėčkos žarną, nukelt akumą į bagažinę, nukelt ABS bloką kitur, na ir aišku visi vamzdeliai, laideliai buvo patraukti toliau nuo perteklinės šilumos.

Toliau iš virinimo darbų sekė visas intercoolerio vamzdynas, kas vėlgi nebuvo labai jau paprasta. Kadangi pas IS'us po bamperiu yra tikrai nedaug vietos (jei neišmetant lauk A/C), o aš noriu turėt didelį IC (600x300x76), tai teko gerokai pažaist, kad viskas pasislėptų ir niekas niekur nesidaužytų.
IC pakabinau tik iš viršaus, o apačia jau laikosi tik iš pačio vamzdyno (nėra kaip kitaip apačios prisukti dėl klirenco stokos). Teko papjaustyti bamperio grotelių kampus, teko pjaut per pusę langų apiplovimo bakelį ir lituot mažesnę jo versiją, teko kažkiek pamasažuot lonžeronų priekinius kampus, kad kuo viskas talpiau susiglaustų. Keleivio pusės vamzdynas gavosi gana elementarus, tiesiog 60mm gyvatė iki pat turbinos (per apačią). Su vairuotojo puse teko pagalvot labiau - teko jį daryti ardomą dviejų dalių, nes ties sklende turi būti štuceriai BOV'ui, laisvos eigos vožtuvui ir lizdas temp. davikliui, o tai reiškia, kad tas vamzdis išsitrauks tik per viršų.
Image
Image
Image

Na ir kai visas aprėdas jau plius minus pavirintas, galima buvo užsiimt motoro swapu. Vargais negalais iš antro karto sureguliuoti vožtuvai, ant stendo prasukta starteriu pažiūrėt ar yra kompresija ar generuoja tepalo slėgį. Ir tada teliko tik apkeist tas sunkias bandūras vietomis.
Ištraukti nebuvo sunku:
Image
Su įdėjimu buvo šiek tiek smagiau:
Image
Motoro su dėže kombinacija tiek sunki, kad kranas prarado pusiausvyrą ir motoras įkrito į mašiną pats. Visa laime, kad ten kur reikėjo. :D

Isikrovus motorą buvo belenkiek šūdniekių, kurie atėmė belenkiek laiko. Kaip pvz. gaugės...
Turėjau aš nusipirkęs iš senų laikų tris geras gauges - 52mm VDO boost gauge, 60mm HKS mechaninę tepalo slėgio gauge ir 60mm Blitz mechaninę tepalo temp gaugę. Na ir aišku dabar buvo puikus momentas jas susikraut visas. Bet jau kiek darbelio buvo tai ojoj...
Pradedam nuo tepalo gaugių.
Kadangi gaugės yra japoniškos ir pagamintos prieš dešimtmetį (ar gal net du), tai turėjo visiškai nežinomus pajungimus į motorą.
Image
Po belenkiek googlinimo pavyko surasti tepalo slėgio pajungimo adapterį UK classic cars performance shope "Holden". Begooglinant prakeikiau visą pasaulį, kad turi tokią galybę skirtingų hidraulinių sriegių standartų...
Image
O su tepalo temp gauge buvo gana komplikuota situacija: senderis buvo varinis 8mm cilindriukas, kuris teoriškai turi į kažką atsiremti ir per tą kontaktą jis tą temperatūrą jaustų. Aišku sriegis irgi kažkoks randominis ir maža to jis dar net nesandarinantis, tai reiškia, kad arba senderis turi būti ne skystyje arba reikia galvoti kitą sandarinimo būdą. Kadangi į oil sandwitch nelabai eina įsukt didelės kolbos kurioj tas senderis sedėtų, teko galvot toliau.
Po belenkiek bemiegių valandų vidury nakties kažkurį kartą kilo geniali idėja - kodėl nepanaudojus dujininkų "vtulkės" kaip sandariklio. Kitą dieną jau ant drėlės iš kažkokio žalvarinio adapterio gaminausi kažką kas turėtų sandariai matuoti temperatūrą:
Image
Image
Image
Image
Image

Kai jau su pajungimu į variklį buvo jau plius minus aišku atėjo eilė kitam galvos skausmui - kaip viską pastatyt salone. Kadangi VDO gauge buvo mažesnė, tai nusprendžiau ją montuoti atskirai nuo tų dviejų. O tas dvi statant konsolėje kartu yra vieta ir trečiai gaugei. Tai pasinaudojus tokia proga buvo nupirkta kuro slėgio gauge (gana aktualu kai kuro sistema bus nebe standartinė). Dėja jau imtas kiniškas šlamštas dėl grynai finansinių priežasčių. Orentacijai ar viskas veikia turėtų užtekti.
Toliau liko klausimas kur jas visas sukišt ir kaip jas sukišt. Kadangi norėjosi jų kažkur matomesnėj vietoj (kad nereiktų galvos lankstyt daug) buvo vienintelis variantas - kažkur virš klimos valdymo. Daugelis gauges stato virš ortakių vietoj daiktadėžės. O aš kadangi esu keistas gyvūnas - stačiau vietoj ortakių :D Aišku buvo gana iššūkis sugalvot kaip jas primontuot ten. Kadangi su plastiku nedraugauju, o su metalu šiek tiek, tai pasirausus šroto kampelyje iš neržaveikinės skardos ir išmetimo vamzdžio likučių pasigamintas gaugių laikiklio korpusas:
Image
Image
Toliau šiek tiek "šaltos svarkės", šiek tiek šlifavimo ir padažinėjimo:
Image

Toliau sekė VDO gaugės eilė. Kadangi tai yra boost gauge, tai norėjau jos dar arčiau matymo lauko. O tokiu atveju yra du variantai - montuot ant stoikės arba kažkur prie skydelio. Kadangi montavimas ant stoikės man asocijuojasi su budulio gariūndragiuose tiuningu, tai pasirinkau ne ką geresnį sprendimą:
Image
Vėlgi iš šiukšlių garaže (kaip netikėta) sukonstruoti laikikliai. Kodėl du? Nes bemontuojant prisiminiau, kad dėl stand alone ECU pas mane skydelyje nerodo vandens temperatūros. Tai prie VDO boost gaugės nupirkta VDO vandens temp. gauge.
Gaugių lokacija parinkta taip, kad jos neužstotų jokios esminės info skydelyje. Dešinė gauge realiai neužstoja nieko, o kairė užstoja tik tą neveikiančią temp rodyklę.
Na ir dar po nemažai pažaidimo gavosi NFS underground interior:
Image

Prasprendus dar nemažai niuansų motoro skyriuje pagaliau atėjo laikas, kai buvo galima užsikurti ir šiek tiek pajudėti:
Image
Image

Na ir kadangi jau matosi kažkiek ratai, galima dar posmelį apie juos:
Nusipirkus ratus buvo dilema kokias padangas rinktis. Norėjau kažko visiškai be stretch, tai plotis turėjo būti minimum 255. Su aukščiu buvo apsispręsta kai su skaičiuoklėmis palyginau 255/40 ir stock ratų diametrus (stock buvo didesni). Beliko ieškoti 255/45 ar net 275/40 gale. Aišku priekyje net negalvojau apie tokius matmenis.
Vieną dieną netyčia rastas apynaujų 255/45 padangų dealas, bet jos keturios. Nu galvoju bus du komplektai galui. Užmontuoju, parsivežu, užsidedu:
Image
Image
Atrodo piktai, bet nesitikėjau, jop su arkom taip piktai bus. Nu galvoju nieko, pravalcuosim. Bet tuo pačiu ant bajerio sugalvojau uždėt ant priekio pažiūrėt ant kiek netelpa.
Image
Image
Nu ir likau be amo. Kodėl prieky telpa geriau nei gale... Tai reiškia tik vieną - visur bus 255.
Pasiskolinus valcuoklį gerokai paprievartavau arkas. Gale užteko užlenkt kantą ir šiek tiek papūsti. Priekyje dėl šventos ramybės valcavau kiek eina. Finale praplatėjo apie 3cm
Image
Image
Image
Kas keista, jog su tokiom dešrom priekyje susukus ratus niekur niekas neliečia (aišku, kad be posparnių kolkas viskas)
Suprantu, jog fitmentas yra gana netipinis, tačiau man niekados neimponavo visos tos nesamoningos siauros padangos ant per plačių ratlankių. Norėjau kažko agresyvaus, tačiau ir kažko, kas duotų apčiuopiamos naudos važiavime. Tokios dešros gale atrodo pats tas (matyt dėl USA bamperio), tačiau priekyje jau šiek tiek too much. Aišku dėt prieky mažesnes išmieras irgi ne tai, kad vaizdo duos, tai matyt reikės galvot kažkokį kitą sprendimą (massive bamperio lipą su slenksčiais ar dar kažką, kas padėtų įsiliet ratui)

Na tai susitaikyta su tokiu fitmentu ir skubos tvarka pasidarius paskutinius šūdus, kurie stabdė nuo pirmo test ride, pagaliau išriedėta į gatves.
Ir kaip gi be pirmų niuansų...
Jau po 10m išgirdau visai riebius garsus iš priekio. Pasirodo pakaba gavusi apkrovos šiek tiek leido ratam pasikreipti ir tas tarpas tarp stupicos sumažėjo iki nulio. Grįžtu, nusiimu ratus ir matau, kad ten stupicose yra maži iškilimai į kuriuos ir trinasi viskas. Nubulgarinu ir problem solved.
Jau patemus ir pavažiavus kelis dešimtis km pastebėjau, jog sustojus vis pakaista variklis - pradžioj galvojau, jog reikia nusiorint normaliai. Sustoju aikštelėj ir galvoju reikia pažiūrėt ar niekas neleakina. O leakino tikrai daug kas... :D tepalas, antifryzas, net iš abs bloko stabdžių skystis. Iš trečio remonto pavyko padaryti, jog niekas nebeleakintų. Tačiau kaitimai nesibaigė... Tik vieną tokį pakaitimą užgesinus ir palikus degimą pastebėjau, jog radiatoriaus fenai neveikia. Pradėjau klibint laidus ir pamačiau, jog feno switch laidus paklibinus jie įsijungė - viskas aišku. Nupirkus naują switch pastebėta, jog neveikia ir tas... Tai kolkas palikti fenai veikti tiesiog nuo degimo ir ateityje paleisiu juos tiesiog nuo kompo.

O šiaip aptvarkius bug'us variklis dirba visai neblogai. Yra šioks toks caksėjimas iš galvos matyt dėl šiek tiek per didelių vožtuvų tarpų, tačiau šitoje vietoje geriau per dideli, nei per maži, tai manau nebelįsiu ten.
Po 100km apkatkes išleidus tepalus nerasta drožlių ar kitokių blogybių, tai matyt gal bus pavykęs rebuildas.

Šiek tiek dešrinio fitmento foto:
Image
Image
Image
Pamačius nuotrauką iš galo prisiminiau ir apie išmetimą. Šiaip apie jį nėra ką daug pasakoti (76mm nuo pat turbos), tačiau ypatingai norisi paminėti tą maladec bakelį. Supratau, jog tikrai apsimoka pirkti rimto gamintojo išmetimo bakelius. Nors lietvamzdis tiesus, bakelis yra irgi tiesus (netgi 80mm), tačiau garsą slopina tiesiog puikiai. Galiu nebijodamas pažadint kaimynų rytais pakūrent mašiną, o spustelus gaziuko atsiranda visa muzika. Vienas iš modų kuriais labiausiai džiaugiuosi čia. Priminsiu, jog bakelis 5zigen nuimtas nuo R34 GTR.

Po kapotu dabar jovalidė, bet jau tiesiog nebėra jėgu sėdėt tam garaže, kai lauke tokie orai. Pamažu aptvarkysiu begaudant bug'us...
Image
Galima pamatyt vieną iš tų retų atvejų kai yra sudėta tik pusė turbako. :D Užmoviau turbako šikną be pačios sparnuotės. O tai yra su gana svariu tikslu - apsaugoti turbaką nuo apkatkės metu besigeneruojančių metalo šiukšlių motore. Po apkatkes tereiks nuimt zaglūškę ir sudėt sparnuotę su šalta dalim.
Image

Dar ką reiktų pasidaryt:
- Nusikelt ABS bloką kažkur kitur. Arba visai jį pašalinti, nes jis neveikia ir negaliu išsiaiškint kodėl (diagnostika nebemato ABS kompo visai)
- Pasidaryt laisvos eigos liniją iš vamzdžio - mažiau žarnos reiškia mažiau vietos kur tūris gali kisti pučiant turbakui.
- Pasijungti LPG. Pries žvengiant noriu patikslinti, jog LPG ne taupymo sumetimais, o kaip atsarginio kuro opcija. Kadangi finale mašina važiuos ant E85, o tokio kuro toli gražu ne visur nusipirksi, tai kad nesivežiot 40l kanistrų bagažinėj, bus tiesiog dujų balionas kuriuo bus galima nuvažiuot solidžius 300km iki degalinės. Plius jei kažkas susimaus su kuro sistema, neliksiu ant ledo ir galėsiu grįžt namo.
- Pasibaigus apkatkę ir užsimovus turbaką pūstelt šiek tiek kol stockinė sankaba laikys. Taip darysiu todėl, nes esu užtikrintas, jog bus nemažai bug'ų ir tiesiog neverta iš karto važiuoti programuotis pilnai galiai. Galų gale čia yra gal 3 potencialios vietos kur gali kažkas išsilydyt ar užsidegt :D (gesintuvų salone turiu ne vieną)
- Išsigaudžius bug'us nupirkt Sachs performance diskatorių.
- Pasiruošti E85 kurui nuperkant 400lph siurblį, išorinį kuro slėgio reguliatorių, pralaidžias kuro magistrales ir t.t. Žodžiu kalnas pinigų...
- Na ir eigoje dar matysiu kur ko reikia. Dabar tiesiog belenkaip pavargau po tų 3mėn garaže ir noriu tiesiog pasidžiaugt vakariniais kruizais mieste. Atsigavęs imsiuos toliau reikalų.

Turbūt nereikia sakyt, kad bus part 3



Gonis
Klubo narys
Posts: 73
Joined: 2017 Jan 15 20:38
lexus automobilis: IS300

Re: Gonio IS300

Post by Gonis » 2019 Oct 01 23:52

Nu ką, sezonas jau beveik pasibaigė, o aš pasiruošiau sezonui. Way to go!
O taip atsitiko per savo pačio durną galvą...
Pratęsiant nuo praeito posto, tai bebaiginėjant apkatkę sugalvojau, jog reikia uždėt pilnai malūną (normalia kalba - turbokompresorių) ir pasibandyt ką jis ten daro ir kaip viskas veikia. Pradžiai galvojau iki 0.5bar pūstelt ir žiūrėt ar išvis veikia, kad nebūtų taip, jog nuvažiavus mapint išlįstų 100 durnų bugų kuriuos galėjau iki tol sutvarkyt.
Taigi, pučiam 0,2bar - detonuoja. Ok, vėlinam degimą 5 laipsnius, atsukam daugiau kuro. Pučiam 0.3bar - vėl detonuoja, vėl 5 laipsnius nuimam. Taip prieinu 0.5bar jau numinusavęs gal 20laipsnių (kompe jau į minusą eina viskas - wtf). Nu ir papūtus dar šiek tiek daugiau pamatau, jog virsta dūmai iš po kapoto - smirda tepalu. Atsidarau ir matau, jog pro alsuoklį išvarė tepalus... JASNA - boostas eina į karterį, reiškias pradegė kažkas stūmoklinėj grupėj. Pamatuojam kompresija - visur gražūs vienodi 11bar... vėl klaustukas galvoj. Tada susiorganizuoju pas kolegą leakdown testą ir tada jau galutinai aišku, jog reiks ardyt - visuose cilindruose po 40proc sandarumo. Pamoka, kad kompresijos testas apie motorą pasako iš tikro labai nedaug.
Kadangi buvau užsiknisęs ir finansiškai nustekentas, pastačiau mašiną ir kokiam mėnesiui išėjau alaus atsigert.

Praėjo mėnuo, atsirado šiek tiek finansų, bei kaimynas pasisiūlė paskolint keltuvo vietą (kas iš tikro yra didžiulis privalumas). Tai pasinaudojant tokia proga paėmiau ir per sekmadienį išardžiau viską pažiūrėt kas ten nutiko.
Image
Image
Image
Image
Radinys nelabai tenustebino - 5 iš 6 stūmoklių pametė tarpžiedžius. Priežastis - stipri detonacija. Tada buvo galvosūkis išsiaiškint kodėl tiek detonavo, jei kuro mišinys buvo riebus (1:11 afr), o degimas belenkaip vėlyvas. Pradžioj sugalvojau, jog galėjo tai nulemti nesukalibruotas wideband zondas (ko aš iš tikro nebuvau padaręs).
Na nieko, imam viską į rankas ir surenkam iš naujo. Kadangi turėjau antrą set'ą stūmoklių, tai su jais problemos kaip ir nebuvo - perdėjau švaistiklius, uždėjau naujus žiedus (vėl).
Toliau buvo klausimų dėl gilzių - kodėl jos suraižytos ne stūmoklio judėjimo kryptimi, o statmenai... Pakalbėjus su protingesniais prieita išvados, jog nuo detonacijos lenkėsi žiedai ir kai ištrupėjo taržiedžiai jų niekas neprilaikė, todėl jie pasilenkdavo tiek, jog pradėjo kandžiot gilzes iš savo briaunos (pradėdavo strigt/prašokinėt). Nuvežiau bloką į Asvelą ir visa laimė, jog gilzės turėjo pakankamai mažą išdilimą, jog būtų galima dar kartą jas honinguoti ir pašalinti tas žiedų žymes.
Parsivežus atgal bloką viskas surinkta atgal su kitais stūmokliais, naujais žiedais, nauja galvos tarpine.
Taip pat pasinaudojau proga vėl pakratyti piniginę patogumo dėlei ir nusipirkau Sahs performance diskatorių, kurį iškart galima buvo ir įdėti. Tačiau ir čia nebuvo viskas pagal planą... Galvojau dėti diskatorių ant 320d smagračio (stipriausias iš OEM) ir naudoti su esamu 330ci diskeliu. Viskas atrodė gražu, kol nepamačiau, jog nebesigauna pastatyt dėžės veleno į centrą - reikia gamint naują centravimą jam. Kadangi nebuvo nei noro nei laiko nei pinigų tokiem šūdam, tai tiesiog teko grįžti prie seno gero barškučio - PMC lengvo vienmasio smagračio. Su tokia kombinacija gavosi gana didelė sankabos įvarža - 4.2mm. 50/50 arba išsimins arba teks vėl dėžę lupt.
Image
Na ir sudėjus vos ne vos, bet išsimina. Kiek nepatogu kai reikia mynt akmeninę sankabą iki dugno, bet pakentėsiu.

Tuo pačiu visko nurinkimu buvo išmestas velniop ABS blokas. Žinau, kad jis yra geras dalykas šituose modeliuose, tačiau jis neveikė ir nebuvo įmanoma sužinot kodėl (po ECU keitimo nebeveikė diagnostika), todėl pasielgta ūkiškai... O be jo vamzdelių pajungimas gana paprastas - vieną kanalą nuo masterio siunčiam per trišakį į priekinius ratus, o kitą per trišakį į galinius. Tik esmė, jog abu kanalai vienodai flowina, todėl ant galinių ratų reikia stabdžių reguliatoriaus. Ir čia pasidariau dar vieną problemą, nes kai reikėjo pirkti niekas nebeturėjo nieko normalaus apart lenkiško šlamšto. Na galvojau fuck it, sudėsiu tokį ir vėliau upgradinsiu. Na ir ką? O gi negroja tas šūdas - visiškai nieko nepraleidžia dėl ko galiniai stabdžiai nedirba visai. Kiek ilgiau jį patyrinėjus pastebėjau, jog pajungus atvirkščiai ir susukus rankeną į priešingą pusę atsiranda šiek tiek pralaidumo (nuostabi lenkiška inžinerija...), tai sudėjus taip galas bent šiek tiek pradėjo stabdyt. Tai kolkas taip ir gyvenam, bet reiks keist į kažką normalaus.

Viską surinkus ir užkūrus reikėjo išsiaiškint kas ten sufailino kad man prieš tai detonavo. Iškart sukalibruoju wideband ir matau, jog nekažką ten jis tepasikeitė - reiškias ne jame bėda. Telieka degimas... ir tada aš prisimenu vieną dalyką po kurio man pasidaro gana aišku kokio tuštumo mano galva yra. Kadangi prieš pusmetį turėjau bėdą, jog ECU pametinėdavo sinchronizaciją ir dėl to nesikurdavo, blogai dirbdavo ir etc., tai aš tada padariau intervenciją ties CAM position sensorium - apkeičiau kontaktus vietomis (kas išsprendė mano tuometines bėdas), o degimo po to ir nesušaudžiau normaliai... Tai pasiskolinu iš kolegos stroboskopą ir matau fantastinius dalykus - degimo nulinis taškas yra 25 laipsniais per ankstyvas... Nuostabu... Mintimis spiriu sau į galvą, nusikeikiu ir susišaudau viską kaip priklauso. Na ir pagaliau nuo šito taško nebera ką daugiau pasakoti, nes nebuvo jokių bairių. Ai, nebent galima paminėt boost leakų paiešką - pasirodo jų buvo nemažai, netgi BOV'ą buvau atvirkščiai uždėjęs... (dar kartą mintimis spyriau sau į čeripą)

Na ir galima iškart šokt prie idomiausios dalies - kulminacijos.
Besibaiginėjant apkatkėj supilu 10W60 (deja to reikalauja mano indėkliniai tarpai) ir vėlai vakare skambinu vienam patyrusiam tiuneriui dėl programinimo. Dėl jo vėlyvų darbo valandų sutariam tą patį vakarą/naktį. Na ir sunku buvo patikėt, bet viskas veikė iš pirmo karto, tai po poros valandų reguliavimų buvau paleistas namo su visai įdomiais įspūdžiais. Kadangi programavo ant benzo, tai sakiau neperspaust ir sutarėm palikt boostą ant varganų 0,95bar, o jau kitą sezoną benzą pakeitus šnapsu galima bus daugiau kraniuko atsukt. Bet ir su tais 0,95bar jau buvo tikrai neblogai...

Ir vėl sunku buvo patikėt, bet per pirmas porą savaičių neištiko joks bugas ir neišlindo jokia silpna vieta - nei mano kaukiantis pusiau sausas is200 virintas diffas, nei jo ploni pusašiai, nei ant penkių varžtų prisukta pavarų dėžė nei dar kas nors. Im amazed...
Kadangi man programavo be stendo, tai tą saugų rėžimą nustatėm iš akies, tai labai užknietėjo sužinot "nu visgi kiek ten tos sveikatos generuoja juozukai". Ir papuolė gera proga, nes buvo organizuotas dyno day Vilniaus technologijų ir dizaino kolegijoje. Na ir nuvažiavus klausimų buvo daugiau nei atsakymų, nes
1) stendas nepritaikytas galingesniems nei 400hp;
2) o aš nežinojau ar aš galingesnis ar ne;
3) ir dar niekaip neišėjo prasukti mašinos nenusukus ratų ant volų - realiai matavimas gaunasi pusiau lempinis.
Na bet buvo gerai - davėm šou žiūrovams ir patiems smagu buvo:
Image
Nors pasikrovėm apie 500kg biomasės, vistiek ties boosto nusukdavo volus. Tai galų gale pamažu minant gazą pavyko kažką prasukti.
Image
Realiai iki 6krpm buvo nepilnas gazas (kad nenusukt volų), tai buvo gal 0.6bar, o ties 6krpm numintas dugnas ir ten tame ruože kažkur nusisukdavo ratai. Kaip ir sakiau - biški lempa, bet skaičiukai jau visai idomūs.

Bet praėjo gal 4 dienos ir man vėl užniežtėjo dėl tų skaičiukų, nes kažkaip nepatiklus tas matavimas man pasirodė. Todėl suderinau prasukimą ant insane dyno stendo. Nuvarau, prasuku ir dar labiau pasimetu:
Image
Tai saugus boostas, huh? Kas čia tie 0.95bar... Na bet kreivė jau panaši į tokią, o iš to kaip važiuoja galima ir patikėti jos rezultatais.

Tuo pačiu pasidariau video, kas neatrodo stulbinamai, tačiau visi papuolę į spąstus prie sankryžos galėtų šiek tiek dėl to paprieštarauti.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=87tHiS8DYlw[/youtube]

Na ir viskas, panašu, jog pasiruošiau šiems metams... Panašu, jog reiks ieškot 255 žieminių padangų...

Dėl tolimesnių planų kolkas nieko nebegalvoju, kai rezultatas pranoko lūkesčius. Panašu, jog visi dalykai vyks maždaug ekspromptu.



Post Reply